Tung kampanj för Bingolottokonkurrent i höst

Lotteriprogrammet Take off, som tagits fram av skaparen till Bingolotto, Gert Eklund, lanseras i höst. Enligt Gert Eklund har en kanal bestämt sig för att sända programmet. Vilken det är vill han dock hålla hemligt tills pappren är påskrivna.

– Det är helt klart, men du får ge dig till tåls i en månad till. Vi är mitt uppe i förhandlingar. Avslöjar jag vilken kanal det blir hamnar jag i ett sämre förhandlingsläge, säger han.

Reklamkampanjen för Take off startar i september, just nu filar reklambyrån Shout på de sista enheterna.

– Allt inför kampanjen är i princip klart. Det är bara att tuta och köra så fort förhandlingarna är klara, säger Gert Eklund. Kampanjen är omfattande, enligt Gert Eklund.

När Dagens Media tidigare i år sonderade terrängen hos de fem största kanalerna, var TV4 den enda som visade minsta intresse för det nya lotteriprogrammet.

TV4s programchef Anders Knave sa då till Dagens Media att det inte skulle vara aktuellt förrän nästa år eftersom tv-kanalen redan har spelprogram på tablån i höst.

Artikeln kommer från dagensmedia.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *