Stor annonskampanj beslutad

Vid Svebicos extra medlemsmöte den 1-2 december beslutades under fullständig enighet om en kraftig marknadsföringskampanj under 2005. Det rör sig om en satsning på 5 miljoner kronor, mycket stora pengar med bingomått mätt. Summan uppnås genom ett samarbete mellan föreningar, konsultbolag och leverantörer.

Trots att spel som sådant ökar i landet minskar omsättningen för bingon. Det stora problemet är inte spelet i sig, utan att branschen inte når ut till nya kunder. Bingon har trogna kunder, men allt för få. Svebicos målsättning är att genom den nu beslutade marknadsföringen, fortsatt utbildning av personalen och påverkan av lotterilagarna kunna öka antalet spelare med 10 % per år och omsättningen med 5 %.

SvenskaSpel har en nyckelroll i kampanjen genom att de utöver rent ekonomiskt bidrag även ställer hela sin marknadsavdelning med Ann-Sofie Olsson i spetsen till förfogande. Sandens utlovade genom Ingemar Sanden och Bo Kullenberg att 5 % av deras försäljning till bingohallarna under 2005 går till marknadsföringspotten, ett löfte som Bertil Buss också gav när det gäller Nygabs leveranser det kommande året. Roland Broden från Idrottens Digital Print sympatiserade med nivån och återkommer efter samtal med sin styrelse.

Artikeln kommer från svebico.com

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *