Minskat intresse för Bingolotto oroar idrottsklubbar

Försäljningen av bingolotter har sjunkit rejält det senaste året. Det har inte minst Sveriges föreningsliv fått erfara. Gamla Upsala IK är en av klubbarna som har följt utvecklingen med oro.

– Fortsätter den här negativa trenden är det en katastrof för oss, säger Dagny Törnqvist på GUSK kansli.

Bingolottoförsäljningen i landet har pekat nedåt under en längre tid, men för ungefär ett år sedan började den sjunka drastiskt. Anledningarna var flera. Robinson och Melodifestivalen stal tittare under lördagskvällen, Bingolotto flyttades till söndagar och tv-tiden ändrades. Försäljningssiffrorna ökade ändå inte.

– Det var en felsatsning från Bingolotto att flytta till söndagar, de förlorade många trogna tittare på det och frågan är om de repar sig, säger Kenneth Ågren, ekonomiansvarig i GUSK.

Läs hela artikeln på unt.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *