”Loket” ökade lottförsäljningen omedelbart

Säg ”Loket” – det räcker. Plötsligt vill alla spela Bingolotto igen. Och TV 4 har insett att programmet måste fokusera mer på själva bingolotten.

Veckan före påsk inträffade rena Loket-effekten. När det blev offentligt att Leif ”Loket” Olsson tar över som programledare efter Lasse Kronér ökade efterfrågan på lotter dramatiskt.

TV4 bedriver nu självkritik och kommer att fokusera mer på själva bingolotten och spelandet i programmet.

– Vi har varit slarviga med att knyta samman Bingolotto med den betydelse bingolotten har för föreningsliv och svensk idrott, säger programchefen Anders Knave. Vi måste få köparna att känna att man gör en bra sak om man köper bingolotter. Har man dessutom tur så vinner man en bil eller pengar eller något annat. På det sättet är Leif en bra säljare.

Många av de äldre spelarna vill dessutom ha tillbaka den gamla sändningstiden på lördag, men så kommer det inte att bli.

Artikeln kommer från expressen.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *