200 000 färgglada Bingolotto-försäljare knackar dörr i rekordkampanj

Den kommande veckan kommer det att vimla av grön-oranga mössor i Sverige. Under mössorna döljer sig 200 000 aktiva inom det svenska föreningslivet. Deras uppdrag är att samla in svenska folkets prenumerationer på Bingolotto. Under en intensiv kampanjvecka ska föreningarnas ekonomi säkras – och förhoppningsvis många blivande miljonärer besökas.

Den stora kampanjen har döpts till "Julrushen". Tanken är enkel och ambitionen hög: genom att landets alla föreningar kraftsamlar under en begränsad period ska så många svenskar som tänkbart redan nu få möjlighet att teckna en prenumeration på Bingolotto för hela vårsäsongen 2004.

I går fick Sveriges alla 3,8 miljoner hushåll information med posten om hur en prenumeration på Bingolotto fungerar. Med i utskicket finns en talong där det går att teckna sig för en prenumeration och att välja vilken förening som man vill ska få pengarna. När man sedan får besök av någon av de 200 000 "julrusharna" kan man helt enkelt lämna talongen till dem. Det går även att posta talongen med det medföljande svarskuvertet.

– Vi hoppas att så många som möjligt nu tar chansen att hjälpa föreningarna att få in de pengar de så väl behöver för sin verksamhet det kommande året. Det går väl knappast att tänka sig en bättre julklapp till både sig själv och Sveriges föreningar vars ekonomi är beroende av pengar från Bingolotto, säger Leif Flatow, lotteriföreståndare för Bingolotto.

Den nya möjligheten att prenumerera på Bingolotter har redan gjort succé med cirka 2 000 nya prenumeranter i veckan. Det talet ska förhoppningsvis multipliceras många gånger om under Julrushen. Det finns nämligen väldigt goda argument för att prenumerera. Några av dessa är: automatisk vinstbevakning, chans att vinna alla söndagar hela året, möjlighet att betala med autogiro och naturligtvis den bekvämlighet det innebär att få bingolotterna direkt hem i brevlådan varje vecka.

– Detta är nog den största nyheten sedan Bingolotto startade och kommer att förbättra situationen för många, både spelare och föreningar. För de säljande föreningarna kommer det i fortsättningen att bli mycket mindre administration att ta hänsyn till och för spelarna är det ju en enormt bra service. Det känns som att detta är en verklig vinnare för alla inblandade, säger programledaren Lasse Kronér.

Naturligtvis kommer Lasse Kronér själv att ge sig ut och knacka dörr den kommande veckan, precis som friidrottstjärnorna Kajsa Bergqvist och Christian Olsson och cirka 200 000 andra.

Pressreleasen kommer från BingoLotto

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *