”Bingolotto” spelar i en ny serie

Söndagar blev ingen högvinst. ”Bingolottos” tittarsiffror har sjunkit en bit under miljonstrecket och omsättningen har dalat med nästan en fjärdedel.

– Jag är inte nöjd med att trenden går neråt, men jag är nöjd med nivån vi befinner oss på, säger Per Ericsson, vd för Novamedia som producerar programmet.

Som det Göteborgsprogram det är drar han till med den stora bilfabriken på Hisingen som liknelse.

– Om du tittar på vad Volvo gjorde för bilar för 14 år sedan, så kan de inte sälja de bilarna i dag. Vi måste göra ”Bingolotto” nästan likadant som för 14 år sedan, men ändå förändra oss. Det är svårt, säger Per Ericsson.

Han ser det senaste tappet som en del i en långsiktig nedåtgående trend och det var för att vända den som ”Bingolotto” fick ny sändningsdag efter årsskiftet. Lördag byttes till söndag. Det har inte hjälpt. De nio söndagar programmet hittills har sänts under vårsäsongen har en genomsnittlig publiksiffra på 842 000, enligt siffror från Mediamätning i Skandinavien (MMS). Höstsäsongens snitt låg på 1 037 000 tittare och förra vårens på 959 000.

Läs hela artikeln på halsingekuriren.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *