Till hösten införs den största förändringen i BingoLotto på tolv år

BingoLotto kommer till hösten med den största förändringen på tolv år när försäljningen förenklas för landets alla bingolottoförsäljare. Landets idrottsföreningar kommer från och med i höst ha möjlighet att sälja en prenumeration på Bingolotterna som sedan skickas direkt till spelarna under hela säsongen.

BingoLotto har under tolv år genererat över tolv miljarder kronor till Sveriges föreningsliv och tänker fortsätta att arbeta för att den inkomsten ska vara stadig för klubbarna. Sveriges bingolottosäljande klubbar kommer därför få hjälp med att sälja lotterna till hösten – genom prenumeration.

– Idag fungerar lottförsäljningen mycket bra för många klubbar men en del upplever att arbetet med försäljningen av lotterna är betungande. Därför inför vi ett prenumerationsalternativ som sänder lotten direkt till konsument. Det kan verka som en liten åtgärd men är en revolution för föreningslivets möjlighet att få inkomster via BingoLotto, säger Novamedias VD Per Ericsson.

Tanken med prenumeration är att underlätta bingolottohanteringen. Inför säsongsstarten i höst kan föreningarna genom en enda kraftansträngning säkerställa lottförsäljningen för hela året.

– Detta är en klockren fullträff för oss i Önnereds Handbollsklubb. Vi har ett mindre prenumerationssystem i klubben redan nu, men det nya systemet vi nu erbjuds ger oss helt andra möjligheter att öka försäljningen eftersom vi kan koncentrera oss på andra aktiviteter. Det ger oss en stabil grund för att öka inkomsten till vår förening, säger ordförande Kenneth Johansson.

Prenumerationen är en unik händelse i BingoLottos historia. De klubbar som önskar kommer att fortsätta med försäljningen på samma sätt som idag.

– BingoLotto är en mycket stark produkt som varje år bidrar med ungefär en miljard kronor till svenskt föreningsliv. På senare år har vi blivit mer konkurrentutsatta och vi gör därför förbättringar såväl i produkten som med att underlätta för föreningarna att säkerställa lotteriinkomsterna, säger lotteriföreståndaren Leif Flatow.

BingoLotto har säsongsfinal på lördag och sparkar med full kraft igång igen den 30 augusti! Fler förändringar kommer såväl på lotten som i programmet. Information om detta kommer i augusti.

För mer information, kontakta:
Anki Edvinsson, pressansvarig BingoLotto.
Telefon 031-338 80 19 eller 0703-28 80 19.
——————————————————————————–
BingoLotto är ett av Sveriges största lotterier. Sedan starten år 1991 har BingoLotto genererat mer än 11 miljarder kronor till det svenska föreningslivet. BingoLotto arrangeras av Folkspel och Novamedia. Folkspel AB ägs till 100 procent av FSL: Folkrörelsernas samarbetsorgan för spel- och lotterifrågor. Folkspel innehar lotteritillståndet för Bingolotto. Novamedia AB innehar rättigheterna till BingoLottos samtliga produkter. Novamedia producerar tv-programmet, administrerar, marknadsför och leder försäljningsverksamheten för BingoLotto.

Pressrelease från BingoLotto

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *