Bingolottos ras fortsätter

Bingolotto tappar tittare. Hittills i år har ytterligare 250 000 tittare svikit programmet och lottförsäljningen går ner. Nu utvärderas konceptet och före sommaren ska det finnas förslag på åtgärder.

Bingolotto fortsätter att tappa tittare och försäljning. Detta trots ständiga förändringar och ansiktslyft. Bort med artister, tillbaks med artister. Byte av programledare, sändningstid och sändningsdag. Ingenting tycks hjälpa. Programmet fortsätter att backa.

Under perioden januari till och med april förra året såg i genomsnitt 864 000 tittare programmet. Motsvarande siffra för i år är 617 000. Alltså en minskning med nästan 250 000. Men fortfarande finns de som tror på programmet och som vill fortsätta att satsa.

– Bingolotto är fortfarande ett stort lotteri och ett stort tv-program. Men man ska komma ihåg att vi var exempellöst framgångsrika under 90-talet, säger Folkspels vd Leif Flatow.

Läs hela artikeln på gp.se

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *